Er zijn de laatste jaren wel vaker geluiden dat de 911 toch wel erg comfortabel wordt en het rijden gepaard gaat met wat minder ‘het oude Porsche gevoel’. Sommigen blijven hierdoor steken bij een fraaie 997 MK2 of kopen een GT3, omdat dat weer het sportieve karakter terugbrengt in die 911, die ons toch al meer dan 60 jaar verblijdt. Porsche zelf is natuurlijk ook niet gek en denkt goed na over welke 911 het beste past bij eenieder. Aangezien er niet een eenduidig antwoord is, is er geen model dat zoveel vormen kent als de 911. Om nu de Porsche liefhebber die het gaat om het echte rijplezier en niet meteen met zo’n opzichtige vleugel wil rondrijden is de Carrera T ontstaan. En eerlijk is eerlijk, dit is in onze ogen waanzinnig geslaagd. Er zijn maar weinig 911 modellen die kunnen tippen aan de fantastische 911 Carrera T. Best bijzonder dat de doorgevoerde wijzigingen het verschil zo groot maken. Een verlaagd sportonderstel, een mechanisch sperdifferentieel, wat minder isolatie en gewichtsbesparing maken het tot uiteindelijk een 911 uit de categorie ‘wannahave’.
Al helemaal als je hem besteld met handbak en als optie verkrijgbare meesturende achteras. Dat maakt hem qua handling nog scherper dan standaard, echt een geweldige belevenis met die handbak. Heerlijk sturen met het standaard kleinere GT Sportstuurwiel, die ook nog eens verwarmd is.
Wat deze T zo mooi maakt, zeker met een zonnetje erbij, is die kleur. Wat past Gentiaanblauw toch goed op de vormen van een 911. Levendig, sportief en toch chic. Vergeet vooral niet het carbon dak! Zo wil iedereen er toch bij rijden! En het interieur zie je ook niet vaak voorbijkomen: een ‘Carrera T’ interieurpakket met contrasterende stiksels. Zo is de Carrera T ook van binnen sportief. En dan die lage kilometerstand! Kortom echt een prachtauto!