Er zijn de laatste jaren wel vaker geluiden dat de 911 toch wel erg comfortabel wordt en het rijden gepaard gaat met wat minder ‘het oude Porsche gevoel’. Sommigen blijven hierdoor steken bij een fraaie 997 MK2 of kopen een GT3, omdat dat weer het sportieve karakter terugbrengt in die 911, die ons toch al meer dan 60 jaar verblijdt. Porsche zelf is natuurlijk ook niet gek en denkt goed na over welke 911 het beste past bij eenieder. Aangezien er niet een eenduidig antwoord is, is er geen model dat zoveel vormen kent als de 911. Om nu de Porsche liefhebber die het gaat om het echte rijplezier en niet meteen met zo’n opzichtige vleugel wil rondrijden is de Carrera T ontstaan. En eerlijk is eerlijk, dit is in onze ogen waanzinnig geslaagd. Er zijn maar weinig 911 modellen die kunnen tippen aan de fantastische 911 Carrera T. Best bijzonder dat de doorgevoerde wijzigingen het verschil zo groot maken. Een verlaagd sportonderstel, een mechanisch sperdifferentieel, wat minder isolatie en gewichtsbesparing maken het tot uiteindelijk een 911 uit de categorie ‘wannahave’.
Al helemaal als je hem besteld met handbak en als optie verkrijgbare meesturende achteras. Dat maakt hem qua handling nog scherper dan standaard, echt een geweldige belevenis met die handbak. Heerlijk sturen met het standaard kleinere GT Sportstuurwiel.
Deze vorig jaar nieuw in België bestelde 992 is met nét 7153 km nog werkelijk als nieuw en is echt als rijdersauto samengesteld. Kijk snel naar de optielijst en kom langs om deze waanzinnig gekleurde T te aanschouwen.