Toen de gefacelifte 911 gepresenteerd werd, was men ietwat sceptisch. Niet vanwege zijn vernieuwde uiterlijk, verbeterde navigatie of die mooi gevormde sportuitlaat. Nee, vanwege de nieuwe 3.0 liter Boxer motor met Turbo’s. Een Turbo had vroeger namelijk nog wel een paar nadelen, zoals een ander motorgeluid en een wat tragere respons. Niets bleek minder waar. Al vanaf de eerste meters voelt de nieuwste 911 écht goed. Hij heeft nu een koppel 500 NM, continue beschikbaar tussen de 1.700 – 5.000 toeren, wat een geweldige ervaring is. Het motorgeluid is de typische 6 cilinder Boxer gebleven, zij het met en heerlijke fluittoon als u de Turbo’s laat opgloeien. Al met al een topprestatie van Porsche om zo’n motor te ontwikkelen, zeker als je nagaat dat ie met zijn 420 pk ook nog eens zuiniger geworden en schoner is geworden!
Tijdens het rijden valt op dat hij nog weer meer grip heeft dan de eerste serie 991’s . Het stuurgevoel is hierbij ook verbeterd en de 4 wielaandrijving geeft de auto extra grip onder alle omstandigheden. Als je de tegen meerprijs leverbare achterwielbesturing bijbesteld, is die ervaring helemaal fantastisch. Het sportchrono pakket met responsknop op het stuur geeft de motor 20 seconden lang een boostfunctie. De door ons aangeboden 991 heeft deze opties, evenals een adaptieve cruise control, 14-voudig electrisch verstelbare sportstoelen, stoelventilatie, stoelverwarming en een volledig lederen interieur. Aan de buitenkant vallen de LED koplampen, sportuitlaat en 20 inch lakzwart gelakte wielen op, die wel wat weg hebben van de aloude Fuchs wielen.
De lijst met opties is bij deze 4S nog veel langer, zie bijgaand! Kijkt u hieronder voor meer details of bel voor een afspraak om uzelf te overtuigen. Let wel: De Porsche staat nog bij de huidige eigenaar en is binnen 48 uur te bezichtigen bij ons.
Wordt geleverd inclusief Porsche garantie tot 28.01.2021.