Door velen verkozen tot de ultieme sportwagen, de 911 Turbo. Nét na de introductie van de 997 Turbo, kwam Porsche met een nog snellere, Turbo S versie. Nog eens 30 pk meer, 530 pk in totaal. Om dit geweld tot stoppen te brengen heeft de S versie standaard ceramische remmen, herkenbaar aan de gele remklauwen. Daarnaast mooie opties, zoals adaptieve sportstoelen, 19 inch RS Spyder design velgen met centrale wielmoer, Bose soundsystem en PCM inclusief navigatie, allemaal standaard bij de 911 Turbo S PDK.
Ook Porsche Torque Vectoring, dat ervoor zorgt dat de rijdynamiek en stabiliteit wordt verhoogd door het binnenste wiel af te remmen is op de Turbo S aanwezig. Dit systeem wordt hierbij geholpen door een mechanisch sperdifferentieel. Ook het Sportchronopakket mag natuurlijk niet ontbreken. De sportplus knop geeft hem een overboost functie bij accelereren, waardoor hij zelfs tijdelijk 700 NM (= +50 NM) aan koppel beschikbaar heeft. Daarnaast zijn de motorsteunen dynamisch, zodat de motor strakker ligt bij gas geven / gas los. Een sensationele ervaring voor een Porsche die toch heel relaxed te rijden is. De adaptieve sportstoelen en sportpaddlestuur maken het sportieve geheel af.
Een Bose geluidssysteem, spraakbediening, navigatie met touchscreen en bluetooth telefoon zorgen voor plezier en comfort, net als het schuif-kantel dak.
De op speciale wens verkrijgbare kleur Porsche Racing Green metallic is zeer zeldzaam. Ik ben het afgelopen 15 jaar nagenoeg niet tegengekomen op een 911. De achterkant van de sportstoelen heeft de vorige eigenaar ook in dit groen laten meespuiten in Zuffenhausen. De gordels zijn geel, net als de remklauwen. Kortom, een niet alledaagse, chique en toch sportieve combinatie.
Uitsluitend bij de Porsche dealer onderhouden en verkeert dan ook in perfecte staat.