De Porsche Boxster GTS is door Porsche ontwikkeld om de sportievere rijder nog meer aan te spreken dan hij al deed bij de standaard en S uitvoeringen. Een strakker onderstel, een sportuitlaat, een sportchrono pakket en meer vermogen spreekt tenslotte ook veel mensen aan. Zwarte accenten, alcantara bekleding en 20 inch wielen maken hem nog begeerlijker. Een lekkere zomerse kleur maakt hem af! Nou ja af…… Dat vond de eerste eigenaar van deze GTS nóg niet genoeg………
Natuurlijk, bij Zuffenhaus, vinden wij naast kwaliteit de originaliteit hoogst belangrijk. Maar voor de aanpassingen op deze GTS zwichten wij graag. De eerste eigenaar kocht zijn Porsche in Pforzheim en reed er onmiddellijk mee naar Techart in Leonberg (20 minuten van de Porsche fabriek in Zuffenhausen). Techart is sinds 1987 een tuner die zich richt op het optisch en dynamisch verbeteren.
De GTS is onder handen genomen en er werd een verlaagd onderstel gemonteerd, van K&W, welke instelbaar is in hardheid. De remmen en remklauwen zijn eraf gehaald en gewisseld voor de remmen van de Boxster Spyder. Die schijven zijn groter en de remklauwen voorzien van 6 zuigers ipv 4, voor een beter remvermogen. Deze zijn Saffierblauw gespoten, wat er geweldig uit ziet! Het stuur is opgedikt en voorzien van wit stiksel. Alle kunstof delen aan de buitenzijde van de Porsche zijn in lakzwart gespoten en de voorspoiler is juist weer Saffierblauw. In de voorbumper zijn ook zwarte roosters geplaatst, zodat er geen blad meer in kan waaien en zijn de koelers beter beschermd tegen steentjes. Daarnaast ziet het er geweldig uit, a la 911 GT3 RS. De achterspoiler is gewijzigd en is nu van de Boxster Spyder. De Pirelli banden zijn gewisseld voor Michelin Pilot Sport. De gehele voorzijde is voorzien van steenslagfolie, net als de zijschermen. Zelfs het windscherm is veranderd, gewisseld voor een versterkt exemplaar van glas.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over de optielijst die bij de Porschedealer is aangevinkt! Wat dacht u van het GTS pakket, met lederen dashboard, alcantara stoelen, wit stiksel en carbon sierlijsten. Het PCM navigatiesysteem, cruise control, bluetooth telefoon, stoelverwarming en zelfs een Bose soundsysteem. Hij heeft het allemaal.
Net nu Porsche heeft besloten om de 718 GTS toch maar weer 2 cilinders meer te geven is deze 6-cilinder GTS nu te koop, zonder steenslag, geen regen of pekel gezien dus nog in nieuwstaat, voor bijna de helft van de prijs van een nieuwe 718 GTS (vanaf 139.300 euro, zonder alles hierboven!)
Laat de zon maar schijnen!