De magische type-aanduiding GT3, staat voor veel mensen synoniem voor de ultieme 911, de rijdersauto bij uitstek. Een precisie-instrument, een icoon in een maatpak. Wat een auto. Woorden schieten te kort. Zeker deze 991 GT3 is niet alleen de meest fantastische rijdersauto, hij is ook nog eens heel bruikbaar en comfortabel als je wilt. Een langere wielbasis en de 18-voudig verstelbare adaptieve sportstoelen zorgen ervoor dat hij zelfs dagelijks inzetbaar is. Het lift-systeem op de vooras helpt daar overigens ook bij. Wat een machine….tussen de 6.000 – 9.000 toeren gilt ie het uit, een bizarre ervaring. En toch zo wendbaar. Wat stuurt ie strak, met zijn meesturende achteras.
Echter, al die spoilers op een GT3, maakt dit hem nu mooier? Is dit nu echt nuttig, voor een Porsche liefhebber die gewoon de best sturende en vooral mooiste 911 wil rijden en liever niet naar het circuit gaat met zijn droomauto? Wat ons betreft niet en dat beseft Porsche AG zich ook maar al te goed. Vandaar de 991 GT3 Touring. Lekker met een handbak en om te zien dus de allerfraaiste qua lijnenspel. Hij ziet er rustig uit, maar dat hoeft ie niet te zijn. Hij kan het wel. Wat een topper……
Hij is nieuw in Nederland geleverd en door de vorige eigenaren vertroeteld. De heerlijke optielijst hebben we hieronder toegevoegd. Wat direct opvalt, is alle symtomen van een dailydriver. En dat kan dus ook echt! Niet de schaalstoelen maar een 90 liter tank, perfect zittende Adaptieve Sportstoelen Plus, die aan de achterzijde ook met leer bekleed zijn. De stoffen bekleding is er onlangs ingezet door de laatste eigenaar. Overigens heeft ie echte musthave opties zoals een liftsysteem maar ook die geweldige Keramische remmen. Waanzinnige remvertraging en veel minder gewicht (goed voor de on-afgeveerde massa) het maakt hem gewoon af.
In Februari 2024 een laatste onderhoudsbeurt gehad en de Porsche Approved garantie is ook verlengd en loopt nog tot 06.08.2025. Over zorgeloos rijden gesproken. In de aller, allermooiste……