Porsche Zentrum Bremen zette hun laatste 993 4S model als demo in, in november 1997. Eentje van modeljaar 1998, het allerlaatste jaar van produktie. Nog geen twee maanden later kocht een Porsche-rijder uit Groningen deze 993 bij hen, met de afspraak dat zij nog tot april 1998 mochten blijven rijden. Hij betaalde wel alvast 50.000 gulden aan, om zeker te zijn dat hij hem ook zou krijgen. In Juni 1998 werd hij op Nederlands kenteken gezet en heeft de Nederlandse eigenaar vanaf dat moment met veel plezier in de Porsche 993 gereden. Voor onderhoud ging hij de eerste jaren gewoon nog naar Bremen, aangezien het vanuit Groningen net zo ver rijden is naar Bremen als naar Leusden. En wees eens eerlijk, dan rij je met een Porsche tóch liever even over de Deutsche Autobahn. Na 8 jaar deed de man hem van de hand, waarna hij lang heeft gereden in de regio Utrecht / Hilversum en door liefhebbers werd gekoesterd. Hij is ondanks zijn leeftijd in een geweldige staat, mede door zijn uitvoerige onderhoudsverleden. Dit maakt hem, mede door zijn bijzondere kleurstelling en optielijst, écht tot een geweldig ‘bewaarexemplaar’. Kijkt u daarom snel naar de uitvoerige optielijst en zijn onderhoudsverleden.
Bovenstaande anekdote is uiteraard niet verzonnen maar veel documenten, van de aankoopfactuur in 1998 tot nu zijn zo’n beetje bewaard gebleven! Ik kan u overigens nog meer vertellen over deze 4S, zo is hij zelfs twee keer van één eigenaar geweest omdat hij spijt had dat hij hem verkocht. Dat soort details en meer, vertel ik u graag wanneer u langskomt en uzelf laat overtuigen door deze 993 4S.
Overigens is hij ook bijzonder qua kleurstelling, zwart metallic met zwart / kashmirbeige lederen interieur, heeft hij veel houtinleg via Porsche Exclusive en is hij voorzien van mooie opties als Xenon (af fabriek, bijzonder!) en een schuifdak.