Toen we deze 997 binnenkregen werden we direct heel enthousiast. Het is natuurlijk een heerlijke combinatie, deze Porsche 911 Carrera S met PDK, met maar liefst 385 pk, achterwielaangedreven en een 7-versnellingsbak met dubbele koppeling die zijn werk snel en soepel doet. En ja, hij is voorzien van alle moderne snufjes als een touchscreen PCM systeem en bluetooth telefoon. Het is ook nog eens een origineel Nederlands geleverd exemplaar met zo’n beetje alle leverbare opties, hierover later meer. Maar wat maakt deze 997 nu zo bijzonder? Deze 997 Carrera S heeft bij 90.000 km een nieuwe motor gekregen bij Porsche Centrum Twente, dus met ruim 30.000 km is dit 911-blok nét ingereden. De laatste eigenaar houdt wel van een sportief rijkarakter en heeft het gehele onderstel laten optimaliseren door GP Elite. Er zit nu dus een Bilstein B4 instelbaar schokbrekersysteem onder, net als origineel, maar dan met sportievere eigenschappen. Hij ligt hierdoor werkelijk fantastisch op de weg, zonder oncomfortabel te zijn. De originele wielen hebben plaatsgemaakt voor OZ Racing wielen. Deze zijn van topkwaliteit en zijn aanzienlijk lichter dan de standaard velgen. Dit merk je met rijden en ze zien er ook nog eens heel vet uit. De sportuitlaat van Porsche is inschakelbaar. De einddemper is vervangen voor een x-pipe, wat de kenners onder ons zeker kunnen waarderen. Net een wat voller geluid, uiteraard niet overdreven.
Zoals we al aangaven, is hij daarnaast heel compleet. Zo heeft hij de volledig electrisch verstelbare Sportstoelen met memory, stoelverwarming, sportchrono pakket, inschakelbare Sportuitlaat en een Bose soundsysteem. Van buiten vallen de meedraaiende koplampen met dubbele lens op. De rode remklauwen laten zien dat het hier om de 3.8 liter S versie gaat. Altijd netjes onderhouden bij de Porsche dealer, precies volgens het voorgeschreven onderhoudsschema!
De ideale Porsche voor een mooie vakantie door de Alpen of even uitwaaien op zondagmiddag.