Door velen verkozen tot de ultieme sportwagen, de 911 Turbo. Door zijn kracht, souplesse maar toch ook zijn bruikbaarheid. Hij is sinds de 993 vierwielaandreven, heeft met zijn 480 PK vermogen in overvloed en er kan heel relaxed mee gereden worden. Maar als je hem de sporen geeft, staat de wereld even stil.
De 911 Turbo is de snelste 997 die je kunt kopen en normaal gesproken ook de meest comfortabele en is dan ook vaak uitgevoerd met een Tiptronic versnellingsbak. Echter, als je de 997 Turbo besteld met een 6-versnellingen handbak en een Sport Chrono pakket bijbesteld, ontpopt hij zich tot een heel andere Porsche. Zeker als je hem ook nog eens voorziet van die geweldige Adaptieve Sportstoelen Plus heb je echt een supersportauto die het ook prima doet op weg naar je werk, met het dakje lekker open. Dit is het beste van twee werelden dus.
Wat deze 997 Turbo nog unieker maakt is de Atlasgrijze kleur, die slechts kort in het normale programma leverbaar is geweest en dat hij is altijd gekoesterd is. Hij is volledig eerste lak en met deze kilometerstand en historie worden ze schaars…..De eerste eigenaar, een Belg die hem bij de fabriek in Zuffenhausen heeft hem niet heel lang gehad, alvorens hij in 2009 in handen kwam van een Nederlander, die hem eerst op Zwitsers kenteken reed en in 2012 in NL invoerde, om hem nog 10 jaar te houden. Het leuke is, dat hij altijd in Nederland werd onderhouden dus de hele historie is hiermee ook traceerbaar.
In Juli 2024 nog een grote beurt gehad bij Porsche, inclusief bougies en een nieuwe koppelingscilinder. Daarnaast werd het mechaniek van de spoiler reviseerd. De differentieel- en versnellingsbakolie en banden rondom zijn ook recent gedaan. Ja zelfs de bandenspanningssensoren zijn vervangen, om maar aan te geven hoe precies er te werk is gegaan. Kortom, helemaal klaar voor de volgende liefhebber.